Banner ad

Thursday, October 20, 2011

The DoE is acting Kremlinesque

The Department of Energy is being positively Kremlinesque in an attempt to rewrite their history. They're going back to change past press releases that they had issued earlier touting their grants to some now-controversial companies.
Someone affiliated with the Department of Energy has been going back to make changes to press releases posted on the Internet weeks and months ago, CNBC has found.

The changes occurred in two press releases from the Department of Energy's loan guarantee program — the same program that has been the center of controversy surrounding the failed solar company Solyndra.

Both were changed to remove the name of a company that has received negative press attention in recent days, SunPower, and replace it with the name of another company, NRG Energy.

Generally, it is not considered correct procedure to revise old press releases retroactively on the Web. More commonly, government agencies will issue a new press release with a current date explaining any changes that have occurred.
The DoE spokesman says that the change was made inadvertently by an outside contractor. Of course.

It sounds like when the Soviet Union used to cut out pictures of purged leaders from their photos of those who had previously been in favor. Trotsky is deleted one day, SunPower another day.

No comments: